همکاری رونالدو و سایر سلبریتی ها با نایکی
11 آذر 1402

همکاری رونالدو و سایر سلبریتی­ها با نایکی:

کریستیانو رونالدو یکی از مشهورترین و محبوب ترین ورزشکارانی است که با کمپانی نایکی قرارداد دارد. رونالدو بازیکن فوتبال، سالانه مبلغ قابل توجهی را از کمپانی نایک دریافت می‌کند.

رونالدو در سال 2003 به منچستریونایتد پیوست، که در همان سال با نایکی قرارداد بست.
یک منبع خبری آلمانی جزئیات این قرارداد را فاش کرد و مدعی بود که این قرارداد در طول ده سال به ارزش 162 میلیون دلار بوده است. لازم به ذکر است که رونالدو در سال 2018  مجددا قرارداد دیگری با نایکی امضا کرد.

از جمله سلبریتی و ورزشکاران مشهور دیگری که با نایکی همکاری می­کنند تراویس اسکات، راجر فدرر، امباپه، لواندوفسکی، فرانکی دی یونگ، لبران جیمز و ... می باشند.

یکی از مؤثرترین عملکردهای نایکی که باعث افزایش محبوبیت و فروش این برند شد حمایت او از سلبریتی­ ها و چهره‌های معروف ورزشی است.

سفیر نایکی:

جالب است بدانید که شما هم میتوانید سفیر نایکی باشید.

تنها در سال گذشته، شرکت‌های آمریکایی بیش از 4 میلیارد دلار را صرف برنامه‌های بازاریابی (Influencer Marketing) کردند. اگرچه به نظر می‌رسد مبلغ زیادی باشد، اما یک سرمایه‌گذاری است که با در نظر گرفتن دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، منطقی است.

سفیر برند یک شخص است که به نحوی نماینده‌ی یک شرکت است. امروزه، تعداد زیادی از شرکت‌ها پول را در این چنین برنامه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند که نایکی نیز از جمله این شرکتها است. از طریق این کمپین‌های بازاریابی، شرکت‌ها از افراد تأثیرگذار برای تبلیغ محصولات خود به مخاطبان هدف استفاده می‌کنند.

سفیر برند بودن یک راه عالی برای کسب درآمد است. شما یک دسته از محصولات یا خدمات که واقعاً برای آن‌ها ارزش قائل هستید و می‌خواهید آن‌ها در جامعه محبوبیت بیشتری پیدا کنند را پشتیبانی می‌کنید.

در واقع هیچ محدودیتی برای اینکه یک تولیدکننده محتوی چقدر درآمد کسب کند وجود ندارد.

اگر به دنبال تخمینی برای اینکه چه مقدار میتوانید به عنوان یک سفیر برند درآمد کسب کنید، یک قانون عمومی وجود دارد که برای هر 10,000 دنبال‌کننده، 100 دلار را پیشنهاد می‌دهد.

و اما برای تبدیل شدن به یک سفیر برند نایکی موفق نیازمند گام هایی است که باید طی کنید که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

- انتخاب یک پلتفرم مناسب و محبوب مانند تیک­ تاک، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و ...

- ایجاد یک شخصیت ورزشی تاثیرگذار بطوریکه ارزش‌های خود را بدانید و بتوانید آن را به مخاطبان منتقل کنید

- یک بیوگرافی جذاب برای رسانه‌های اجتماعی خود بنویسید

- ایجاد محتوای جذاب و چشم‌گیر و فعالیت منظم در رسانه‌های اجتماعی

شاید روزی برسد که شما هم سفیر برند نایکی شوید و در کنار سلبریتی های بزرگی همچون کریستیانو رونالدو مطرح شوید. به قول خود نایکی فقط انجامش بده "Just Do It!".